U Kanu, Melburnu, Parizu i drugim gradovima Evrope i sveta gde se nalaze, prodavnice „Cartier” su ukrašene grbom kraljevske porodice Karađorđević koja je vladala na našim prostorima u 19. i 20. veku. Luksuzni brend nakita „Cartier” je osnovan u Parizu 1847. godine. Osnovao ga je bio Luj-Fransoa Kartije. Prva radnja je osnovana 1859. godine. Alfred Kartije, sin Luja-Fransoa, preuzeo je porodični biznis i upravo je on bio najzaslužniji za uvođenje brenda u evropske kraljevske porodice i šire. Edvard VII, kralj Velike Britanije od 1901. do 1910. godine, bio je veliki obožavalac ovog brenda. Nakon osnivanja brenda u 19. veku, osim...
Savet FPN-a doneo odluku: Školarina se neće povećati
Na današnjoj sednici Saveta Fakulteta političkih nauka odlučeno je da neće doći do povećanja školarine u sledećoj školskoj godini. Savet nije potvrdio raniju odluku Naučno-nastavnog veća FPN-a o povećanju školarine za 15%. Ovakva odluka dočekana je sa oduševljenjem među studentima, ali i iznenanđenjem, uzevši u obzir da su na sednici NNV-a skoro svi članovi profesorskog kadra glasali u korist povećanja školarine. Neposredno pre početka sednice saveta, ispred samog fakulteta okupili su se studenti, među kojima je najviše bilo predstavnika Studentskog parlamenta pomenutog fakulteta. Iako protest nije naišao na veliki odziv, okupljeni su jasno poručili da su protiv ovakvih povećanja cena...
Ministarstvo prosvete: Evo koje su preporuke povodom povećanja školarina
Ministarstvo prosvete preporučuje visokoškolskim ustanovama da ne povećavaju školarinu za narednu školsku godinu. Prema zahtevu Studentske konferencije univerziteta Srbije i Studentske konferencije akademije strukovnih studija visokoškolskih ustanova Srbije, uputilo je preporuku da, u skladu sa mogućnostima, ne povećavaju iznos školarina za narednu školsku godinu. Ministarstvo prosvete, na čelu sa ministarkom Slavicom Đukić Dejanović, poziva visokoškolske ustanove koje su donele odluku ili su u procesu donošenja iste, da još jednom preispitaju opravdanost povećanja iznosa školarina za sve studijske programe za narednu školsku godinu. Jedan od razloga koji se navodi u dokumentu koje je ministarstvo uputilo visokoškolskim ustanovama, u vidu preporuke da...
KONTEH: Vidi šta ćeš dalje
Studiranje je putovanje puno otkrića, kako akademskih, tako i ličnih. Međutim, jedno od najvećih pitanja koje muči studente dok se približavaju kraju svog obrazovanja je: “Šta ćeš dalje?” Izbor karijere, pronaći praksu ili možda pokrenuti sopstveni startap? Mogućnosti su beskrajne, ali kako odabrati pravi put? KONTEH sajam poslovnih mogućnosti i stručnih praksi dolazi kao svetionik u moru nedoumica. Organizovan od strane udruženja studenata elektrotehnike EESTEC LC Novi Sad, ali KONTEH je više od običnog sajma. To je platforma gde teorija susreće praksu, gde se ideje spajaju sa mogućnostima, i gde studenti mogu pronaći odgovore na pitanje “Šta ću dalje?” Trodnevni...
Istrorijski uspeh za srpsku atletiku: Milica Gardašević osvojila „Zlatnu ligu”
Milica Gardašević ostvarila je trijumf u „Zlatnoj ligi” u skoku udalj, nakon što je na finalnom takmičenju u Madridu zauzela drugo mesto, a to je bilo dovoljno za osvajanje prvog mesta u ukupnom poretku. Tok takmičanja: Milica je imala prednost nakon drugog i trećeg skoka, a već u četvrtoj seriji Rumunka Florentina Kostina Isko uspela je da nadmaši Milicu za jedan centimetar, postigavši 6,65 metara. Milica je takođe pokazala impresivnu konstantnost sa dodatna dva uspešna skoka od 6,60 i 6,59 metara. Osvojivši 10 bodova u Astani, kada je skokom od 6.45 metara zauzela vodeću poziciju, i potom sa dodatnih sedam...
FONklame: Marketing specijalnih događaja
FON-ov centar za razvoj karijere je neprofitna studentska organizacija koja postoji od 2004. godine. Naši glavni ciljevi jesu edukacija studenata i lični razvoj mladih, kroz niz interaktivnih radionica i predavanja koja se organizuju na našim projektima. Jedan od pet projekata koje organizujemo svake godine jesu FONklame, projekat koji na zanimljiv način obrađuje teme iz oblasti marketinga. Čuveni Festival marketinga , koji se ove godine realizuje 17. put, vraća se sa temom „Marketing specijalnih događaja”. Ove godine projekat se sastoji iz dva dela: ● Veče reklama – 1. mart, Cineplexx BIG BEOGRAD, BIG FASHION šoping centarPrvi dan projekta rezervisan je za...
BEST-ovi Beogradski dani inženjera 2024
Manifestacija „Beogradski dani inženjera 2024” se održava od 8. do 10. marta 2024. Evo šta o događaju prenosi organizacioni tim BEST-a, koji stoji iza ovog događaja. Kako i BEST-ovo ime nagoveštava, i ove godini teže da ostanu na vrhu, dok nam najbolji studenti pripremaju uzbudljiv naučni i takmičarski skup. Razgovarali smo sa Kristinom Fidanović, koordinatorkom za marketing i odnose sa javnošću Beogradskih dana inženjera. Šta je BEST i čime se bavi ova organizacija? BEST (eng. Board of European Students of Technology) okuplja studente inženjerskih usmerenja sa 85 univerziteta iz 30 zemalja Evrope. Organizacija postoji od 1989. godine i njen glavni...
Zašto je toranj u Pizi kriv?
Svi su čuli za toranj u Pizi – koji je zbog svoje mane postao svetski poznat, ali da li ste se ikada zapitali kako je do toga došlo? Krivi toranj ili zvonik-kula (kako ga još zovu), svake godine privuče hiljade turista da posete Pizu. Zbog svoje nakrivljenosti je dostigao slavu veću nego katedrala uz koju je napravljen, a njegova fasada i arhitektura su pali u drugi plan. Izgradnja tornja u Pizi počela je još 1173. godine. Kada je gradnja već stigla do trećeg sprata, graditelji su shvatili da je zvonik od belog mermera malo nagnut na jednu stranu – projekat...
Počinje prva ženska futsal liga u Srbiji
Prva ikada ženska futsal liga počinje u subotu 24. februara. Obe utakmice prvog kola će se igrati u Sportskom centru Rakovica. Prvi ženski klubovi u Srbiji Nakon uspešnog pilot projekta ženske futsal lige pod okriljem Fudbalskog saveza Beograda prošle godine, ova sezona će ući u istoriju kao prva zvanična, budući da su svi učesnici registrovani zvanično kao prvi ženski klubovi u Republici Srbiji. Učesnici Liga ponovo broji četiri ekipe koje su učestvovale u prethodnom takmičenju (Gfk 2023, Palež, Ekonomist i Intelektualac). Titulu brani ekipa Intelektualaca koja je savladala Gfk u prošlogodišnjem finalu 4–1. Obe pomenute ekipe zauzele su drugo, odnosno...
Kako uspešno prezentovati rad?
Sada kada je prezentacija spremna, na red je došao nastup. Student ti je pripremio savete za uspešno prezentovanje rada! Pokaži samopouzdanje Ispravi se – obrati pažnju na svoje držanje i stav. Zatim, potrudi se da govoriš jasno i razgovetno. Nemoj da vičeš, ali nemoj ni da šapućeš. Fokusiraj se na to da što vernije i jasnije predstaviš činjenice i srž svog rada jer je to glavna stvar. Po potrebi, bolje napravi pauzu da udahneš pa nastaviš sa rečenicom, umesto da se trkaš sa svojim dahom. Ovime izbegavaš onaj čuveni „am”-momenat zbunjenog zastajanja. Ali čak i ako iz tebe krene to...