Zašto se grb Karađorđevića nalazi na fasadama prodavnica brenda „Cartier”?

U Kanu, Melburnu, Parizu i drugim gradovima Evrope i sveta gde se nalaze, prodavnice „Cartier” su ukrašene grbom kraljevske porodice Karađorđević koja je vladala na našim prostorima u 19. i 20. veku. 

Luksuzni brend nakita „Cartier” je osnovan u Parizu 1847. godine. Osnovao ga je bio Luj-Fransoa Kartije. Prva radnja je osnovana 1859. godine. Alfred Kartije, sin Luja-Fransoa, preuzeo je porodični biznis i upravo je on bio najzaslužniji za uvođenje brenda u evropske kraljevske porodice i šire. Edvard VII, kralj Velike Britanije od 1901. do 1910. godine, bio je veliki obožavalac ovog brenda.

Nakon osnivanja brenda u 19. veku, osim britanske kraljevske porodice, srpska i ruska kraljevska porodica su, tokom svoje vladavine početkom 20. veka, podržale rad ovog brenda. Ruski car Nikolaj Romanov i kralj Aleksandar Karađorđević bili su dobri prijatelji. Ljubav prema ovom luksuznom brendu Nikolaj je preneo Aleksandru. Nakon toga, porodica Karađorđević postala je druga uticajna porodica koja je podržala „Cartier” brend.

U to vreme, ovo je bio odličan način promocije brenda. Zbog zahvalnosti i poštovanja, brend „Cartier” je ukrasio vrata svojih prodavnica grbovima kraljevskih porodica. Grbovi porodice Karađorđević i Romanov su najčešći grbovi koji se mogu videti na „Cartier” prodavnicama. 

Cartier” je danas luksuzan brend nakita za čiju kupovinu je neophodno uložiti par hiljada evra ili dolara, a poseduje i licencu Britanskog kraljevskog doma. Brend je bio pod porodičnom kontrolom od svog osnivanja 1847. do 1964. godine i danas je u potpunom vlasništvu švajcarske „Richemont” grupe, i dalje sa sedištem u Parizu.

Autor: Marija Jerković

Izvori:  𝐋𝐀 𝐕𝐈𝐄 𝐄𝐍 𝐑𝐎𝐒𝐄 , City magazine , @bluecowlist

Foto: Reddit

Leave a Reply

Your email address will not be published.