Uticaj društvenih mreža na mlade

Pojava društvenih mreža znatno je izmenila svakodnevno funkcionisanje mladih, te se postavlja pitanje – da li su te promene dobre ili loše?

Lakša komunikacija
Svima je jasno da je pojavom društvenih mreža komunikacija među ljudima postala mnogo jednostavnija. Ukoliko neko to i nije smatrao tačnim, činjenica je da nam je u proteklom periodu, kada je ceo svet zatvoren, komunikacija putem društvenih mreža pomogla da ostanemo u kontaktu sa dragim ljudima i lakše podnesemo razdvojenost.

Hajde da budemo kreativni
Internet je za kreativne mlade ljude u 21. veku jedan od najboljih prijatelja. Mogućnost samopromocije na društvenim mrežama pruža mogućnosti za otvaranje mnogih vrata, kreativnih i poslovnih prilika i ostvarivanje saradnji.

Pronalaženje informacija
Nikada nije bilo lakše doći do informacija nego što je sada. Veliki broj izvora, mogućnost provere tih istih informacija i njihovo lako nalaženje olakšavaju nam učenje, poslove i lične dileme.

Validnost informacija
A onda dolazi do problema. Veliki broj ljudi ne zna koji je pravi način da dođu do određene informacije, pa simptome bolesti nalaze na forumima, infromacije o lekovima na Fejsbuku, a pomoć pri mršavljenju na Jutjubu – koliko god izvora bilo, i dalje se informacije traže na pogrešnim mestima.

Poljuljano samopouzdanje
Društvene mreže savršeno su tle za upoređivanje. Upoređuju se fotografije, lajkovi i „sreća“ kojom odišu tuđi profili – a sve ovo su stvari koje nesigurnoj mladoj osobi mogu znatno poljuljati samopouzdanje. Problem se rešava tek onda kada shvatite da sreća sa društvenih mreža ne znači uvek sreću i u pravom životu i da prikaz života na njima nije uvek realan.

Opasnost na internetu
I pored svih pozitvnih strana društvenih mreža, internet i nije baš najbezbednije mesto koje postoji. Nije važno koliko imate godina, u opasne situacije na internetu ne dolaze samo deca – zato koristite društvene mreže pametno!

Piše: Dunja Marić

Foto: unsplash

Student – Društvo

Leave a Reply

Your email address will not be published.