Koliko je koju državu koštalo održavanje Evrovizije?

Konstrakta i njena numera „In corpore sano“ važe za glavne favorite za pobedu na Evroviziji, a to pokazuje i njena trenutna pozicija na sajtu eurovisionworld.com . 

Ukoliko Konstrakta večeras pobedi, koliko bi Evrovizija koštala Srbiju? Srbija je već jednom bila domaćin i to kada je Marija Šerifović pobedila sa numerom „Molitva“.


Sprska predstavnica Ana Đurić Konstrakta, večeras će u velikom finalu, braniti boje Srbije, ali i Balkana na najvećoj muzičkoj manifestaciji.

Recimo, prošlogodišnja Evrovizija u Roterdamu bila je jedna od najjeftinijih u novijoj istoriji. Za njeno održavanje potrošeno je 19 miliona evra, od prvobitnih 26, koliko je prognozirao holandski javni servis. Zbog posledica izazvanih pandemijom korona virusa, troškovi prošlogodišnjeg takmičenja bili su smanjeni.

Prisetimo se, Holandija je na Evroviziji pobedila 2019. godine u Tel Avivu sa numerom „Arcade“ i njeno prvobitno održavanje je trebalo biti 2020.
Usled virusa, samo takmičenje po prvi put u svojoj istoriji nije održano. Ipak, EBU je ispoštovao sve države i upriličio događaj „Eurovision: Shine a light”. U pomenutom specijalu učestvovale su sve države koje su izabrale svoje predstavnike i predstavnice.

Pored emisije, EBU je pružio priliku zemljama da izaberu već postojeće predstavnike ili jednostavno odaberu nove.

  • Koliko je koštala Evrovizija pre korone?

Izrael u kom je održana poslednja verzija takmičenja u punim kapacitetima u svoje održavanje uložio je neverovatnih 28 miliona.

  • Srbija je već jednom pobedila, a koliko bi je koštalo ponovno održavanje?

Marija Šerifović odnela je pobedu sa numerom „Molitva” u Helsinkiju 2007 – što je značilo da je Srbija novi domaćin. Iako je postojala mogućnost da se ova muzička manifestacija ne održi u Srbiji, EBU je doneo sasvim drugačiju odluku.

Svet je 2008. godine zadesila i velika ekonomska kriza, a Srbija je takmičenje održala uz pomoć mnogobrojnih kredita koji su podignuti.
Vrednost srpske evrovizije procenjena je na 21 milion, što svakako nije malo. Beograd je tokom nedelju dana posetilo između 11000 i 15000 turista, a od njih je zaradio petnaestak miliona

U periodu pre 2008. finansiranje takmičenja je olakšano uvođenjem korišćenja sponzorstva za TV kuće, glasanja gledalaca putem mobilnih telefona. Deo troškova pokriva i prodaja ulaznica.

Za sam kraj važno je napomenuti da svake godine, svaka država mora da računa na mogućnost pobede.

Piše: Lazar Smilić

Izvor: BIZLife

Foto: @eurovisionserbia_official

Leave a Reply

Your email address will not be published.