Rektorski kolegijum odbio dijalog: Prekoračene sve norme

Rektorski kolegijum Univerziteta u Beogradu odgovorio je na jučerašnji poziv predsednika na dijalog i doneo odluku da isti ne prihvati.

Dan ranije, predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić uputio je javni poziv rektorskom kolegijumu Univerziteta u Beogradu za dijalog.

Odgovor rektorskog kolegijuma usledio je dan kasnije i bio je negativan.

„Niz nedoslednosti u javnim istupanjima predstavnika državnih organa ne uverava da je dijalog koji vodi ispunjenju studentskih zahteva moguć, a ni delotvoran ako se organizuje između dve strane koje nemaju mandat da o zahtevima raspravljaju i kojima zahtevi nisu ni upućeni.“, navodi se u saopštenju.

Takođe, istakli su da sada nije vreme za dijalog.

„Poziv na dijalog dolazi u trenutku kad su prekoračene sve moralne i zakonske norme, u atmosferi opšteg nepoverenja. Kao predstavnici Univerziteta i akademski građani dodatno smo obeshrabreni da je predloženi dijalog moguć zbog kontinuiranih napada usmerenih protiv akademske zajednice u medijskom prostoru, a još brutalnijih, nedopustivih, fizičkih napada u javnom prostoru.“, izjavio je kolegijum.

Apel studenata da se pregovori odbiju

Studenti u blokadi Pravnog fakulteta u Beogradu juče su uputili apel Rektorskom kolegijumu da ovaj poziv odbije. Oni su naveli da institucija koja je poslala zahtev ima ceremonijalne nadležnosti od kojih nijedna nema dodirnih tačaka sa prosvetom ili sa zahtevima studenata.

Dodali su i da su zahteve uspostavili studenti, a ne uprava Univerziteta te je na studentima i da se izjasne da li su ti zahtevi ispunjeni, kao i da je rešenje za „postojeću situaciju“ upravo ispunjenje tih istih zahteva.

Univerzitet u Beogradu smatra da je dijalog ključno sredstvo u izgradnji demokratskog društva, ali da će oni svoje dalje aktivnosti u vezi sa istim vršiti u skladu sa plenumima kako bi se istaklo jedinstvo Univerziteta.

Piše: Anđela Jovanović 

Izvori: Danas.rs

Foto: Privatna arhiva

STUDENTI

Leave a Reply

Your email address will not be published.