Prilikom kontakta sa poslovnim partnerima prvi utisak je najvažniji. Zbog toga je potrebno uložiti trud da sebe prikažemo u najboljem svetlu. Tokom razgovora za posao na mnogo stvari treba obratiti pažnju. Od toga kako sedimo, šta pričamo i šta smo obukli do toga kako gestikuliramo.
Ovaj tekst će vam pomoći da savladate osnovne poslovne manire tokom razgovora za posao koji će vam povećati šansu za zaposlenje.
Dođite na vreme
Dolaskom u dogovoreno vreme pokazujete poštovanje prema poslovnom partneru. Ukoliko kasnite, obavezno pozovite i recite kada dolazite uz prikladno izvinjenje.
Obucite se prikladno
Potrudite se da izgledate profesionalno bez obzira kakvu vrstu posla tražite. Ukoliko na razgovor dođete suviše ležerno obučeni, može se desiti da budete odbijeni uz argumentaciju da ne razumete šta je vaša uloga u budućem zanimanju.
Odložite svoje lične stvari pored vas
Ukoliko ste na razgovor poneli torbu ili aktovku odložite je na pod pored nogu, a ne na sto pored poslovnog partnera, ukoliko on to prethodno ne ponudi.
Održite poslovni ton
Ne trudite se da budete ironični ili sarkastični. Ne zasipajte sagovornika nebitnim informacijama, trudite se da budete koncizni. Ako se vaše razmišljanje ne slaže sa sagovornikovim, ne dozvolite da to preraste u sukob mišljenja.
Isključite mobilni telefon
Pre ulaska u kancelariju najbolje je isključiti telefon, jer će u suprotnom vibracija ili zvuk telefona sigurno prekinuti razgovor. Takođe, ne dozvolite da razgovor bude prekinut vašim traženjem dozvole da zapalite cigaretu ili popijete neko osveženje.
Unapred pripremite izlaganje
Ukoliko imate pripremljen i dobro uvežban govor zvučaćete sigurnije. Ako nemate, onda zastanite na par sekundi da saberete misli pre davanja odgovora. Pauza od nekoliko sekundi može izgledati dugo, ali na taj način poslovnom partneru pokazujete da se stvarno trudite da ostavite dobar utisak izbegavajući brze i ishitrene odgovore. Tokom izlaganja, sagovornika gledajte u lice, ali ne fiksirajte ga pogledom.
Budite iskreni
Nikada ne ulepšavajte prošla iskustva i ne tvrdite da posedujete veštine koje nemate. Ako vam nedostaju određene veštine recite poslovnom partneru da niste imali prilike da ih naučite, ali da to želite da uradite u budućnosti.
Pozdravite se na kraju razgovora
Učitvo se pozdravite sa sagovornikom, a ukoliko je više prisutnih rukujte se samo sa domaćinom tj. organizatorom sastanka. Na kraju razgovora nikako se ne izvinjavajte sagovorniku na oduzetom vremenu, jer takva vrsta izvinjenja nije u skladu sa poslovnim manirima.
Piše: Aleksandra Vukadinović
Izvor: https://edu.gcfglobal.org/en/interviewingskills/what-to-do-during-an-interview/1/
Foto: Pexels
Leave a Reply