Budući da živimo u vremenu interneta, pametnih telefona i računara, društvene mreže čine sastavni deo naše svakodnevice. Prema sajtu socialblade, profil na društvenoj mreži Instagram koji ima najviše pratilaca je oficijalni profil Instagrama sa 450 649 812 pratilaca. Na drugom mestu je fudbaler Christiano Ronaldo čiji profil broji 378 185 524 pratilaca.

Statistika pokazuje da je u oktobru 2021. godine na društvenim mrežama bilo aktivno 4.55 milijardi ljudi, što zapravo čini 57.6% ukupne svetske populacije.

Kako navodi sajt sciencedirect.com, sedam vodećih društvenih mreža u 2021. godini čine: Instagram, YouTube, Facebook, Twitter, TikTok, Pinterest i Snapchat.

Rastom društvenih mreža tradicionalni mediji gube na značaju, budući da se sve više ljudi sada informiše upravo putem društvenih mreža, koje nam često daju polovične, a još češće netačne i neproverene informacije.

U istraživanju u kome su učestvovali ispitanici uzrasta od 16 do 64 godina, najveći broj ispitanika je odgovorio da je glavni razlog zbog kog koriste društvene održavanje kontakta sa prijateljima. Kao drugi razlog naveli su da na taj način upotpunjuju svoje slobodno vreme.

Ovi ispitanici su svoje slobodno vreme provodili gledajući određene sadržaje na YouTube-u, smišljajući koreografije za svoj nalog na TikToku ili su pratili influensere čiji sadržaj smatraju interesantnim.

Koga prate mladi?

Kakav će uticaj imati društvene mreže na nas, zavisi od toga koga mi pratimo na istim. Naime, u nedavnom istraživanju koje je sprovedeno putem Google upitnika, na pitanje koga prate na socijalnim mrežama, ispitanici su najčešće davali sledeće odgovore: prijatelji, određeni glumci i pevači, influenseri, modne stranice, studentske organizacije, sportisti.

Sve više mladih prati kako domaće, tako i strane influensere i ne možemo da se ne zapitamo da li influenseri imaju pozitivan ili negativan uticaj na omladinu. Na pitanje da li smatraju influensere lošim ili dobrim uzorima, najveći broj ispitanika je odgovorio da influenseri imaju loš uticaj.

“Influenseri su plaćeni za to”, “Plasiraju pogrešne stavove”, “Lažno predstavljaju sebe na Instagramu”, “Propagiraju nasilje i materijalizam” – bili su samo neki od odgovora na pitanje zašto se influenseri smatraju lošim uzorima.

Sa druge strane, određeni broj ispitanika veruje da su roditelji glavni krivci budući da ne vrše kontrolu nad svojom decom.

Piše: Aleksandra Radovanović

Društvo

Leave a Reply

Your email address will not be published.