KOMS: Gde su mladi u kampanji?

Krovna organizacija mladih Srbije održala je završnu konferenciju monitoringa izborne kampanje u susret izborima koji će biti održani 3. aprila. Tokom monitoringa posmatrano je koje izborne liste su se obraćale mladima, kakve poruke su slali i u kakvom kontekstu.

Iz KOMS-a navode da je prisutan trend u kom se mladi, i kada se u predizbornoj kampanji pominju, pominju u kontekstu neostvarivih obećanja i nejasnih koraka za unapređenje njihovog položaja. Oni smatraju da se ne može govoriti o položaju i potrebama mladih bez njihovog stvarnog uključivanja jer upravo mladi čine više od milion građana naše zemlje.

KOMS je u istraživanju došao do podataka da su se u odnosu na prošli izborni ciklus izborne liste u manjoj meri bavile mladima, kao i da su mladi kandidati i kandidatkinje  manje zastupljeni na izborim listama. Najviše mladih na izbornoj listi ima Srpska stranka Zavetnici– 72, dok su na drugom i trećem mestu koalicija Moramo sa 41 i Koalicija „Ajmo ljudi“ sa 39 mladih na svojoj listi.

Mladima se najviše obraćao Patriotski blok. U trećoj nedelji marta mladi su bili najzastupljenija ciljna grupa ovoj koaliciji. Patriotski blok  je i na početku kampanje za sebe rekao da predstavlja glas mladih a tematski okviri kojima su se bavili su demografski, ekonomski i stambeni.

Na drugom mestu je koalicija oko SNS koja je imala 33 obraćanja mladima i dominantno se oglašavala sa stranice “Aleksandar Vučić”. Ova koalicija se obraćala muškarcima a mlade žene i žene generalno nisu bile ciljna grupa.

Koalicija Ujedinjeni za pobedu Srbije imala je 18 obraćanja mladima. Navedeno je da je njihov prioritet zaustavljanje partijskog zapošljavanja i ustupanje mesta mladima koji su kvalifikovani. Tematski okviri kojima su se bavili su aktivizam, odlazak mladih, kvalitet života, mladi na selu i participacija mladih u politici.

Jovana Božičković, članica Upravnog odbora KOMS-a, iznela je i podatak da svaka druga mlada osoba smatra da nema za koga da glasa kao i to da više od 70% mladih smatra da političari treba da komuniciraju direktno i bez uvijanja. Ona tvrdi da nedostaje direktna komunikacija sa mladima koja uvažava položaj i potrebe mladih. Ono što je posebno istakla je da se ne može licitirati mladima i da mladi nisu na prodaju ni za 1.000 dinara, 100 ili 250 evra.

**Iz zvaničnog izveštaja KOMS-a:

Koliko sredstava su političke partije potrošile na online kampanju usmerenu na mlade:

ListaPotrošeno tokom martaProcenjeni procenat budžeta usmerenog na mladeProcenjeni iznos potrošen na oglašavanje ka mladima tokom martaPotrošeno u poslednja tri meseca
1. ALEKSANDAR VUČIĆ – Zajedno možemo sve88 000€22%Oko 19 000€180 000€
2. Ivica Dačić – premijer Srbije1900€15%Oko 290€2000€
4. DR VOJISLAV ŠEŠELJ – SRPSKA RADIKALNA STRANKA////
5. Marinika Tepić – Ujedinjeni za pobedu Srbije5300€32%Oko 1700€7300€
6. DR MILOŠ JOVANOVIĆ – NADA ZA SRBIJU5000€21%Oko 1000€7600€
7. MILICA ĐURĐEVIĆ STAMENKOVSKI – Srpska stranka Zavetnici1061€39%Oko 400€1224€
9. MORAMO10 500€15%Oko 1500€11 500€
10. SUVERENISTI6300€22%Oko 1400€7000€
11. Patriotski blok9150€21%Oko 1900€20 000€
14. AJMO LjUDI – Boris Tadić4113€27%Oko 1100€5000€
Izveštaj KOMS-a

Mladi će imati priliku da 3. aprila biraju svoje donosioce odluka u skladu sa merama koje su predložili u okviru svojih izbornih programa. U krovnoj organizaciji mladih Srbije veruju da mladi misle i da ne postoji cena za njihov glas i osuđuju svaki komentar i svako licitiranje glasova mladih.

Piše: Tijana Topalović

KOMS

Društvo

Studenti

Leave a Reply

Your email address will not be published.