Da li i zbog čega je loše učiti samo da se dobije prolazna ocena? Tokom spremanja ispita nameće se pitanje ,,Zašto je meni ovo potrebno?”. Zašto je takva praksa? Dosadan predmet, malo vremena, a mnogo obaveza ili je uzrok nešto drugo?
(Ne)očekivano znanje
Kada birate fakultet buduće zanimanje vam je glavna misao, te se postavlja pogrešna pretpostavka da odabrani fakultet treba da nudi znanje samo iz onih oblasti koje smatrate relevantnim za vašu buduću profesiju. Nekada predmet koji je van vaših interesovanja može doneti veštine i znanje koje će vam koristiti da napredujete u poslu i životu.
Bitno je dobro organizovati vreme
Ispitni rok je intenzivan period studentskog života. Obaveza ima mnogo, vremena nikada dovoljno. Tada često neke predmete odredite kao prioritet pridajući im više pažnje nego ostalima. Potencijalno rešenje je dobra organizacija učenja koja bi omogućila da materiju svakog predmeta sa razumevanjem proučite, jer kada nešto razumete potrebno je manje vremena da to naučite i dobro savladate.
Motivacija je ključna
Neki predmet se može naučiti tek toliko da se položi, ali ako postane praksa da sa svakog ispita nosite samo prolaznu ocenu bez suštinskog razumevanja položenog, to može biti znak da vam je ponestalo motivacije za oblast koji studirate. Ponovnu zainteresovanost možete potražiti u prvobitnim željama i motivima koji su vas navele da upišete taj fakultet i kasnije obavljate posao za koji ste se opredelili. Ukoliko se vaše interesovanje više ne poklapa sa konceptom vašeg fakulteta, treba imati na umu da je prihvatljivo potražiti sebe u nečemu novom.
Trenutna demotivisanost se može prevazići, međutim ukoliko učite samo da biste položili ispit, završićete fakultet samo da biste posedovali diplomu.
Piše: Sanja Živanović
Leave a Reply