Novo doba sa sobom je donelo i dosta novih zanimanja, a mi ćemo ti predstaviti neka od njih, koja su nastala pojavom društvenih mreža.
Svakako da pojavu društvenih mreža prvo vezujemo za uspešne ljude na platformama poput YouYube-a, Instagrama ili Tik Toka.
To su influenseri! Oni su osobe koje utiču na druge – uzori, koji su oduvek postojali. Javne ličnosti, čiji se svaki korak prati u stopu, postaju predmet razgovora.
Oko četiri milijarde ljudi koristi društvene mreže, kako u vidu samopromocije, tako i za promociju sopstvenih brendova.
Poslom influensera može svako da se bavi, potrebno je da imaš nekoliko stotina pratilaca kako bi postao influenser. Od pre nekoliko godina influensere smo podelili u dve velike kategorije: mikroinfluensere i makroinfluensere.
Influenseri imaju priliku da budu među prvima koji će isprobati nove proizvode koji se pojave na našem tržištu i tako postaju zaštitna lica, odnosno brend ambasadori.
Social media manager je još jedan u nizu poslova koji se javlja pojavom društvenih mreža. Kako bi se bavio ovim poslom potrebno je da postaneš stručnjak za brendiranje i promociju na mrežama.
Pored social media menagera imamo community manager. Ovaj posao predviđen je za osobe koje svakodnevno provode i po nekoliko sati na Instagramu, Facebooku, Tik Toku ili Linkedinu i da pritom od toga žive. Priznaj, nije loše zanimanje! Ako stalno provodiš vreme na društvenim mrežama, nije isključeno da jednog dana možeš da postaneš dobar community manager.
Ipak, pre nego što se odlučiš za ovo zanimanje, treba da znaš šta bi se od tebe očekivalo i da bi bio zadužen za poslove kao što su kreiranje, vođenje i planiranje strategija kako bi pojedinac i kompanija došli do zajedničkog cilja.
IZVOR: https://www.it-akademija.com/sta-radi-social-media-manager
https://www.it-akademija.com/sta-radi-community-manager
Piše: Lazar Smilić
Leave a Reply