Reklama za sokove u svom sadržaju isključila postojanje nehetero odnosa

Poslednji marketinški potez poznate kompanije za proizvodnju pića, isključila je u svom sadržaju mogućnost postojanja nehetero odnosa.

Naime, u reklami se pojavljuje četvoročlana porodica (mama, tata, sin i ćerka) koja sedi za stolom. Na pitanje sina šta je to seks, otac mu objašnjava kako je to odnos u kojem se mama i tata vole, ili neki čika i neka teta, prezentujući samo hetero porodice i hetero seksualni odnos.

Socijalizacija kroz reklamni sadržaj utiče na ljude, pri čemu je ona najjača u adolescntnom periodu. Time ova reklama prilikom informisanja prikazuje sliku postojanja samo hetero porodica i hetero initmnih odnosa kod dece i mladih. Time se isključuje mogućnost postojanja odnosa koji nisu hetero.

,,Reklame, na neki način, utiču i na formiranje trendova, pošto brendovi sem konkretnog proizvoda, promovišu i određene životne stilove, ponašanja i odnose. Problem je, međutim, što su reklamne poruke često bazirane na stereotipnim uverenjima, poput onog da samo muškarci piju pivo ili da veš peru jedino žene, tako da mogu negativno uticati na širenje i usađivanje predrasuda”, kažu iz udrženja Res Publica.

Primenom ove reklame u praksi, može se zaključiti kako nedostatak informacija koje imaju roditelji o nehetero odnosima jeste problem koji u nekim slučajevima potkrepljuje homfobiju, bifobiju, transfobiju i sl. kod odraslih. A neposredno vaspitanjem utiču i na decu koja odrastaju u takvoj atmosferi.

,,Ova reklama iskuljučuje nehetero odnose, što je, verujem, posledica i vrste proizvoda i načina na koji se on vezuje za porodicu, family kao deo brendinga, u tradicionalnom značenju tog termina. Verujem da su stvaraoci reklama procenili da bi mnogo debate izazvala drugačija formulacija koja bi značila i preispitivanje značenja seksa, ljubavi, porodice. Iskreno, čudi me da su uopšte izabrali da prave ovakvu reklamu koja nema jasnu vizuelnu poentu na kraju, kao ni jasnu poruku”, istakla je docentkinja Fakulteta političkih nauka Danka Ninković Slavnić.

Iz udruženja Res Publika dodaju da je atmosfera netolerancije prema nehetero zajednicama već kreirana, tako da je teško poverovati da bi ova reklama mogla dodatno da je podstakne. Veruju da će usvajanje  Zakona o registrovanim istopolnim zajednicam,  deset godina nakon izrade prvog nacrta, u značajnijoj meri doprineti promeni određenih stavova, normi i društvene klime.Vremenom bi vodilo ka većem prihvatanju nehetero parova i odnosa i smanjenju diskriminacije kakva danas postoji u u zemlji u kojoj se na dnevnom nivou suočavamo sa primerima netolerancije, govora mržnje, neprihvatanja, osporavanja i nerazumevanja različitosti.

Stiče se utisak da permanentnim plasiranje ovakvog i sličnog sadržaja, tj. socijalizacijom kroz ovakav materijal u nekim slučajevima može proizvesti odbacivanje nehetero osoba od strane porodice, nedovoljno hrabrosti za autovanje ili ono najgore, pokušaj suicida.

Piše: Nedeljko Tišanović

Foto izvor: Google.rs

Magazin Student – Društvo – Reklama za sokove

Leave a Reply

Your email address will not be published.