Od studentske do digital dive

Marija Radovanović, social media manager, bila je jedan od učesnika na ovogodišnjem biznis forumu. U ovom intervjuu nam je objasnila sam proces svog rada i napredovanja u digitalnom svetu.

Kako se stvorila ideja da se bavite ovim zanimanjem, odnosno da osnujete svoju firmu?

Ideja je došla nakon mog rada u korporaciji, gde sam ja shvatila da to nije za mene, da mi se ne dopada
ni to što moram da se družim sa nekim sa kim mi se ne druži, ni to što je posao prenaporan i što zahteva previše, a malo pruža. Onda sam ostala trudna, želela sam da napravim neki posao gde ću ja moći, i pored toga što radim, da budem tu za svoje dete. Kad vam se dete razboli, ukoliko radite, na primer, u korporaciji, a vi ste jedina osoba na toj poziciji, nemate kolegu da vas menja, onda vi morate da ostanete na poslu i ne možete biti kući sa svojim detetom. Ovo je takav posao da ja mogu da organizujem svoje vreme, tako da sam tu za svoje dete i odatle je potekla ideja. Na prethodnom poslu sam već bila u komunikaciji sa društvenim mrežama, tako da sam već znala dosta o tome i tako sam odlučila da se time bavim.

Kako su izgledali počeci, a kasnije i sam razvoj tog procesa?

U početku, kada sam odlučila da ću da se bavim ovim poslom, pohađala sam neke kurseve, gde sam shvatila da većinu toga što oni pričaju na kursu – ja već znam. Pre svega, zato što sam već pratila te influensere, jer su oni ti koji diktiraju kako će se društvene mreže razvijati i na koji način se na društvenim mrežama treba oglašavati. Znači, ne mogu ja kao neko ko se bavi marketingom bilo šta da naučim o influenserima, ali mogu od influensera dosta da naučim. Važno je da si stalno prisutan na društvenim mrežama, da se baviš time. Nakon pohađanja tih kurseva, stupila sam u kontakt sa jednom ženom koja ima svoju marketinšku agenciju i ona mi je dala priliku da radim sa njom. Tu sam dosta
naučila od nje i od njene koleginice, a i provežbala ono što sam mislila da znam. U međuvremenu, dobila sam dosta ponuda za posao, stvorile su se prilike za neke moje klijente i tako sam prestala da radim sa njom i osnovala svoju firmu.


S obzirom na to da ste social media manager, koje su po Vašem mišljenju mreže najbitnije, a koje su prednosti i mane u odnosu na tradicionalni vid reklamiranja?

Prednosti reklamiranja na društvenim mrežama u odnosu na tradicionalne medije, kao što su televizija, novine, radio, jesu te što ti možeš da uže targetiraš svoju ciljnu grupu. Na primer, ako sam ja prodavnica dečje garderobe i pustim reklamu na tv-u, radiju, u novinama, to će da vide ljudi koje
uopšte ne zanima dečja garderoba. Ali ako ja na Facebooku, Instagramu targetiram roditelje dece, koji su uzrasta za koji je ta garderoba, ja ću postići mnogo bolji efekat, jer će reklama izlaziti samo ljudima koje to zanima i, samim tim, za manje novca dobiti bolje rezultate. Takođe, želim da naglasim da
postoje biznisi kojima uopšte nije mesto na Fejsu ili na Instagramu, kao što je na primer neko ko popravlja klime. Znači, ukoliko popravljaš klime, ljudi guglaju kada im se pokvari klima: popravka klime. Dakle, na Guglu ti je mesto da se reklamiraš i da budeš prvi koji će iskočiti nakon pretraživanja.

Šta biste poručili mladim ljudima koji bi želeli da se usavršavaju u ovoj sferi?

Da budu na društvenim mrežama svakog dana, kad god mogu, da prate ljude koji su vodeći u tome i da uče od njih svakog dana. Znači, konstantno moraju da budu prisutni. Ne postoje nikakve knjige, nikakve skripte, nikakvi kursevi koji će vam dati to što će vam dati prisutnost na društvenim mrežama.
I naravno, treba da gledaju da se upoznaju sa alatima koji su važni za društvene mreže, treba da budu pismeni, da rade na tome i da se informišu.


Da li nam možete reći nešto više o Vašem projektu Mau život Youtube kanalu?

Moj muž i ja smo pokrenuli Youtube kanal Mau život, kao neki naš digitalni dnevnik, gde ćemo beležiti razne stvari iz našeg zajedničkog života i stvari koje se tiču roditeljstva. Tako da nemamo nikakav plan da mi sada to nešto unovčimo, da napravimo od toga neki biznis, jer, za sada, baš nam je zabavno.
Želimo da informišemo mlade ljude, mlade bračne parove i mlade roditelje kako zaista izgleda zajednički život i roditeljstvo i ono šta ih očekuje. Ne onako, sve upeglano, uštogljeno, profi fotografje, sve je super, sve je divno, pre svega jer dosta ljudi koje znam, i koji su influenseri, na temu roditeljstva mnogo lažu.

Anđela Stanojević

Ostavite komentar

Your email address will not be published.