Koliko se šest razlikuje od deset?

Dosta propuštenih izlazaka, vrednog učenja i izgubljenih živaca stoji iza svakog ispitnog roka. Nekada olako dobijemo deset, dok šestici prethode neprospavane noći. Da li baš uvek možemo da rangiramo deset iznad šest?

Decenijama unazad, uspeh u školama i na fakultetima izražava se brojevima od jedan do pet, odnosno od šest do deset, ali ocena nije odraz znanja. Dok je razlika brojeva deset i šest: četiri, znanje ima veći raspon.

Iako je učenje glavni faktor od kojeg zavisi koju ćemo ocenu dobiti, studenti se slažu da nije jedini. Takođe, na ocenu utiču koncetracija i malo sreće. Neko nije jutarnja osoba, pa za ispit koji je u devet časova ujutru, neće biti sto posto skoncentrisan, dok će se neko bez problema setiti svega na ispitu. Sreća, iako ne možemo često da računamo na nju, a kojoj se stalno nadamo, nekada dođe i izvučemo pitanja koja smo jedino učili. Tada položimo, ponekad čak i sa najvišom ocenom, jer smo „imali više sreće od pameti.“

Ocene su samo broj, ali broj koji  može da pruži lepe povlastice. Studenti sa visokim ocenama imaju pravo na stipendije, kredite i na još mnogobrojne mogućnosti. Pomaganje kolegama i spremnost za rad ipak ne zna za ocenu. Svaki student govori za sebe i može da ima bogat CV iako ga ne krase desetke.

Iza svake ocene stoji priča koja prethodi nekoliko meseci unazad. Nekada se one slažu, nekada ne.

Možda bi bilo najbolje da pored broja možemo da dodamo par reči. Vrednost ocena ne bi ostala ista, da svaki student može da obrazloži svoju ocenu. U nekom trenutku, slova bi zamenila brojeve, a indeks bi postao deblji za nekoliko strana.

Verovatno je da bismo tada imali mnogo više ocena nego trenutno. Svaki student bi imao poseban opis ocene, koji je podržava. Studenti bi bili zadovoljniji, dok bi profesorima i univerzitetskom sistemu ovaj način ocenjivanja doneo mnogo dodatnog posla. Na kraju, pravila i red bi se izgubili.

Možda trenutni sistem ocenjivanja nije idealan, možda će se u budućnosti promeniti, možda će ostati isti. Na studentima je da ugrabe što više znanja i prilika koje fakultet nudi, a brojevi će se menjati.

Piše: Deana Brkić

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.